no-img
سالانه فایل

برنامه سالانه مربی بهداشت سال تحصیلی 1402-1401


سالانه فایل
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

برنامه سالانه مربی بهداشت سال تحصیلی 1402-1401
zip
آگوست 26, 2019
40000 تومان
40000 تومان – خرید

برنامه سالانه مربی بهداشت سال تحصیلی 1402-1401


برنامه سالانه مربی بهداشت سال تحصیلی 1402-1401 حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه بهداشت به همراه تقویم اجرایی بهداشت در سال تحصیلی جدید برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش با فرمت word  و قابل ویرایش در 18 صفحه و فایل پاورپوینت در 21 اسلاید میباشد در برنامه سالانه مربی بهداشت سال تحصیلی 1402-1401 مناسبت های مختلف جهانی و کشوری مربوط به امر بهداشت و درمان قید شده است و بهترین الگوی قابل استفاده برای مربیان بهداشت می باشد. این محتوا شما را از برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بی نیاز میسازد.

برنامه سالانه مربی بهداشت سال تحصیلی 1402-1401
فرمت فایل و تعداد صفحات : 19 صفحه word
تقویم اجرایی مربی بهداشت 21  اسلاید پاورپوینت

مقطع ابتدا و متوسطه بصورت جدا گانه

مقدمه

سرمایه گذاری جوامع در امر سلامت و آموزش دانش آموزان امری زیر بنائی تلقی می گردد.از دیر باز مسئله آموزش و پرورش کودکان در میان همه جوامع و اقشار، موضوعی حائز اهمیت و قابل بحث بوده است. بعد از نهاد کوچک خانواده، مدرسه دومین نهادی است که کودک به خاطر فراگرفتن و آموختن در سطح گسترده تر به آن قدم می گذارد. نقش معلم و دبیران این نهاد آموزشی، در پرورش و ارتقای سطح علمی و اجتماعی کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست. اما در کنار آموزش علمی کودکان، بهداشت جسمی و روانی هر کودک، امری ضروری است که مورد توجه قرار گرفتن آن از سوی مسئولین در سال های اخیر مؤید این مطلب است. این امر موجب شد تا نقش خاموش و تا حدودی ناشناخته مربی بهداشت، در کنار سایر کارکنان مدرسه پررنگ تر از پیش شود.
مربی بهداشت در واقع یکی از نیروهای حوزه سلامت جسم و روان کودک در مدارس است که آموزش و مشاوره دانش آموزان و والدین آنها برای ارتقای بهداشت جسمی و روانی، از وظایف و نقش آنهاست. از آنجا که در اکثر موارد، تشخیص «علائم» یک بیماری- چه جسمی و چه روانی- در کودکان از طریق معاینه و مشاهده رفتار آنان در مدارس، از سوی مربی بهداشت صورت می گیرد، لازم است به این مسئله عمیق تر نگاه شود.

فعالیت سالانه هر مربی بهداشت، همزمان با روز آغازین سال تحصیلی دانش آموزان یا همان جشن شکوفه ها آغاز می شود. این شروع در واقع همگام کردن والدین در مسیر ارتقای بهداشت کودکان در طول سال تحصیلی است که مربی بهداشت این امر را در میان صحبت های روز اول مدرسه و با بیان اهداف و برنامه های بهداشتی از والدین خواستار می شود. این ارتباط با والدین به روز اول مدرسه منحصر نمی شود و در طی سال در قالب جلسات دوره ای و جلسات متعدد روزانه، به صورت موردی درباره مشکلات بهداشت دانش آموزان ادامه پیدا می کند. بررسی شناسنامه بهداشتی دانش آموزان، نوشتن دفاتر بهداشتی برای معاینات دوره ای از وظایف مهم مربیان بهداشت مدارس است. این معاینات، شامل معاینه چشم، گوش، دندان، قد و وزن و همچنین بررسی طبیعی بودن وضعیت ظاهری کودک (بررسی علائم کم خونی، گواتر و اختلال ستون فقرات) می شود. نظارت بر بهداشت فردی دانش آموزان و متصدیان خدمات مدارس، نظارت بر بهداشت محیط مدرسه و بوفه از دیگر وظایف مربیان بهداشت مدارس به شمار می رود. شناسایی کودکانی که مشکل رفتاری مانند بیش فعالی دارند از وظایف بسیار مهم مربی بهداشت است؛ مربی بهداشت با تعیین و آموزش گروهی از دانش آموزان در قالب ۴ دسته بهداشتیار محیط، بهداشتیار کلاس، بهداشتیارمواد غذایی و آموزشیار بهداشت، زمینه آموزش کودک به کودک (همسال به همسال) را فراهم می کند. درباره بیماری های احتمالی دانش آموزان نیز وظیفه مربیان بهداشت تشکیک به علائم و احتمال دادن وجود بیماری محدود می شود و این امر در واقع جلوگیری از شیوع بیماری های مسری از طریق ارتباط کودکان با یکدیگر در مدرسه است.

بعدا از خرید فایل :
یک لینک دانلود مستقیم- یک لینک دانلود به ایمیل شما – و در صورت درخواست یک لینک به تلگرام یا سروش شما ارسال می شود
(تضمین و راهنمایی برای خرید – پاسخ دهی اشکالات –ارسال در تلگرام) 
 آدرس تلگرام بانک فایل درسی معلمان:https://t.me/darsifile

لینک خرید فایل

40000 تومان – خرید


adsads

درباره نویسنده

معلم نویسنده 49 نوشته در سالانه فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!