no-img
سالانه فایل

دانلود برنامه سالانه تدبیر مدارس ابتدایی دور اول و دوم سال 1402-1403


سالانه فایل
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود برنامه سالانه تدبیر مدارس ابتدایی دور اول و دوم سال 1402-1403
امتیاز 3.50 ( 2 رای )دانلود برنامه سالانه تدبیر مدارس ابتدایی دور اول و دوم سال 1402-1403">
zip
سپتامبر 4, 2019
45000 تومان
45000 تومان – خرید

دانلود برنامه سالانه تدبیر مدارس ابتدایی دور اول و دوم سال 1402-1403


کامل ترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی براساس طرح تدبیر
برنامه تکمیل تدبیر سال 1402-1403(متناسب با همگام) 

برنامه سالانه تدبیر ویرایش جدید براساس سند تحول
فرمت فایل مورد نظر word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل: 127 صفحه
طرح تدبیر براساس ساحت های سند تحول بنیادین ویرایش جدید
برنامه سالانه(فرم 2) براساس ساحت ها ی سند تحول
جدول خود ارزیابی شماره 6
تقویم اجرایی فرم شماره 3

 

توضیحات مهم با توجه به تغییرات جدید فایل برنامه سالانه 1402-1402مجدد بروز رسانی و پیوست شد که این فایل شامل (برنامه سالانه، فرم شماره(2)و فرم شماره(6) خود ارزیابی) مطابق با بخشنامه ارسالی از مناطق هر استان می باشد بدین ترتیب شما با دو مجموعه فایل بعد از دانلود مواجه خواهید فایل اول کلیه فرم های برنامه تدبیر 1402تا مرداد ماه و فایل دوم فرم بروز شده و کاملا جدید شماره 2 و 6 می باشد

از آنجايي كه در سال تحصيلي 1402-1403برنامه سالانه تدبیر تحت عنوان برنامه تدبیر سال 1401 از طريق مناطق به مدارس ارسال مي گردد، لازم است مديران محترم مدارس ، پس از دريافت برنامه عمل تدبیر منطقه ، مي بايست  در شوراي مدرسه  فعاليت هاي ابلاغي منطقه را با فعاليت هاي جدول شماره 6 برنامه تدبير(جدول فوق) انطباق داده ، و در صورتي كه عنوان فعاليتي از عناوين فعاليت هاي مندرج در برنامه ابلاغي منطقه در فعاليت هاي جدول شماره 6 تدبيردرج نشده بود و آن عنوان از نوع فعاليت هاي ضروري است ، مدارس مي بايست آن عنوان را در جدول شماره 6 تدبير جانمايي نموده و در برنامه سالانه مدرسه نيز لحاظ نمايند

نكات مهم جدول شماره 6 و 2 برنامه تدبير ویرایش 1402-1403

1-از آنجايي كه در برنامه تدبير به مديران در اجراي فعاليت هاي جدول فوق ،اختيار عمل داده شده است تا در اجراي اين فعاليت ها متناسب با شرايط و اقتضائات مدارس خود در برنامه سالانه اقدام نمايند بنابراين ممكن جمع امتيازات مدارس با يكديگر متفاوت شود.

2- با توجه اختيار عملي كه در قسمت (و…) جدول شماره 6 به مدارس داده شده است ، مديران محترم در اضافه  نمودن فعاليت ها به اهداف دوره توجه نمايند و متناسب با اهداف دوره كه در ذيل ساحت ها آمده است نسبت به طراحي فعاليت ها اقدام نمايند.

3- برخي فعاليت ها جدول ،قطعا در ساحت هاي مختلف كاربرد دارد (چند ساحتي  هستند) و مي تواند علاوه بر ساحتي كه در آن قرار گرفته است در ساير ساحت ها نيز نقش ايفا نمايد . بنابراين مديران محترم مي توانند اين نوع فعاليت ها را در ساحت هاي مختلف در برنامه سالانه  طراحي و تدوين نمايند.

مثال : برگزاري اردوها ؛ در جدول فوق برگزاري اردوها در ذيل ساحت تعليم و تربيت زيستي و بدني قرار داده شده است . مديران محترم مي توانند متناسب با نياز دانش آموزان و شرايط مدرسه اي اين اردو را با رويكرد ساحت تعليم و تربيت اعتقادي ، عبادي و اخلاقي يا مثلا با رويكرد تعليم و تربيت علمي و فناورانه ويا تلفيق چند هدف در ذيل چند ساحت برگزار نمايند.

4-از آنجا كه در برنامه تدبير ، مدارس با يكديگر مقايسه نمي شوند و عملكرد خودشان در سال قبل با سال جديد مقايسه مي گردد ،بنابراين افزايش و يا كاهش امتيازات جدول شماره 6  بر اثر حذف و يا اضافه نمودن فعاليت ها ، هيچگونه نگراني براي مديران مدارس ايجاد نخواهد كرد.

5-در جدول شماره 6 (جدول فوق ) ، هر فعاليت به طور مجزا داراي يك امتياز واحد از بين اعداد 0 تا 7 مي باشد و ارزش تمام فعاليت ها يكسان لحاظ شده است بنابراين فعاليتي بر فعاليت ديگر ارجحيت ندارد .

6-در خصوص حذف نمودن فعاليت ها در جدول فوق ، مديران محترم توجه داشته باشند چون فعاليت هاي تعريف شده در اين جدول ،همگي از جمله انتظارات حوزه هاي مختلف و همچنين برگرفته از برنامه هاي زير نظام ها مي باشند در صورتي ميتوانند نسبت به حذف آنها اقدام نمايند كه مدارس شرايط اجرا نداشته و  اقدامي در راستاي آن فعاليت نمي توانند انجام دهند.

مثال : برگزاري جشن تكليف : جشن تكليف ويژه مدارس دخترانه است و مدارس پسرانه عملا نميتوانند براي اين فعاليت ، اقدامي داشته باشند . بنابراين مدارس پسرانه مجاز هستند اين فعاليت را حذف نموده و در برنامه سالانه آنرا لحاظ نكند.

8-تاكيد مي گردد تنها شيوه ي اجراي فعاليت ها و برنامه ها در سطح مدارس ،فقط از طريق برنامه تدبير مي باشد و مديران محترم مي بايست طبق چارچوب برنامه تدبير عمل نمايند.

9-در جدول شماره 6 (فوق )، تعداد 3 فعاليت در ذيل ساحت تعليم و تربيت علمي و فناورانه ، ويژه مدارس شاهد طراحي شده است و فقط مدارس شاهد مجاز به اجراي اين 3 فعاليت مي باشند.

10-با توجه به به اين موضوع كه مهمترين وظيفه مدارس اجراي برنامه درسي مي باشد ، مديران محترم در اجراي فعاليت هاي جدول فوق به گونه اي عمل نمايند تا تمام فعاليت ها در جهت و تقويت اجراي  مطلوب برنامه درسي و اهداف دوره بكار گرفته شود.

11-فعاليت 54 كه مربوط به خلاقيت  در انجام فعاليت هاي مي باشند در خودارزيابي ها  (اوليه و پاياني ) از دسترس مديران خارج مي شود و اين فعاليت صرفا توسط ارزيابان مناطق در پايان سال مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت . در ضمن اين فعاليت از نوع فعاليت هاي چند ساحتي مي باشد كه در تمام ساحت ها كاربرد دارد بنابراين  14 امتياز به آن اختصاص داده شده است.

از آنجا كه دستيابي به مراتبي از حيات طيبه غايت تعليم و تربيت در سند تحول بنيادين مي باشد و اين مراتب با توجه به ابعاد مختلف وجودي و نيازهاي فردي و اجتماعي در شش ساحت طبقه بندي شده است ، در برنامه تدبير نيز كليه فعاليت ها و اقدامات مدرسه بايد در جهت ساحت هاي شش گانه و غايت تعليم و تربيت باشد.
بنابراين تربيت دانش آموزان به صورت جامع و متوازن در تمام ساحت ها با تحقق اهداف دوره تحصيلي دنبال مي شود و هدف هاي دوره تحصيلي ملاك اصلي انجام فعاليت ها و اقدامات در مدرسه خواهد بود. براي انجام نظامند و منسجم امور مدرسه مطابق با سند كه درسطوح مختلف زير نظام هايي را مشخص نموده است نيز بايد مدرسه زير نظام هاي مختلف و مجموعه فرايند ها را به صورت هدفمند سازماندهي نمايد و راهكارهاي سند كه تعيين كننده ي انواع فعاليت ها و اقدامات خواهند بود را در هر زير نظام مورد توجه قرار گيرد.
از اين رو در جدول ذيل ساحت ها به عنوان مبناي اهداف و ملاك اصلي زير نظام ، چارچوب نظامند كردن فعاليت ها و راهكارهاي سند در نظر گرفته شده است.
اين جدول با استفاده از مباني نظري سند ، راهكارهاي سند تحول بنيادين، مصوبه شوراي عالي در زمينه اهداف دوره تحصيلي و برنامه هاي زير نظام ها تنظيم شده است .تلاش گرديده تا براي مديران ساعي مدارس مباني فعاليت ها و اقدامات مهيا شود تا با استفاده از آنها بتوانند متناسب با نيازها ، اولويت ها ، امكانات و منابع و ساير شرايط مدرسه اقدامات مناسبي پيش بيني نمايد.

جدول عملیاتی شماره 2 فرم برنامه سالانه ویرایش جدید

جدول تکمیل شده ساحت تعليم و تربيت اعتقادي ،عبادي و اخلاقي
جدول تکمیل شده ساحت اجتماعي سياسي
جدول تکمیل شده ساحت علمي فناورانه
جدول تکمیل شده ساحت تربیت زیستی بدنی
جدول تکمیل شده ساحت زيبا شناختي وهنري
جدول تکمیل شده ساحت اقتصادي و حرفه اي
جدول تکمیل شده فرا ساحتي

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

پشتیبانی 24 ساعته و ارسال در تلگرام و واتس اپ

ارتباط فوری در تلگرام 👈 https://t.me/drsifile

ارتباط فوری در واتس آپ 👈 http://wa.me/989306359679

(دریافت مستقیم+ارسال در ایمیل)

لینک خرید انلاین

45000 تومان – خرید


موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
adsads

درباره نویسنده

معلم نویسنده 49 نوشته در سالانه فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!